Škoda 1000 MB
nÉra klasických vozů končí v roce 1966, kdy se zrodil nový vůz, který na dlouhou dobu ovlivnil civilní i závodní život nejen v Československu
Model tohoto roku měl upravený motor ze sériové Škody 1000MB
Objem byl tedy 988cm3 (68×68mm), kompresní poměr 8,3:1, a s karburátory Jikov 32 SOPc dosahoval 64k(47kW)/6000ot.min-1 a točivého momentu 85Nm/4000ot.min-1
Veškeré podvozkové části odpovídají původnímu embéčku s výjimkou kratších pružin
Rozvor náprav tedy zůstal 2400mm, rozchod kol 1280/1250mm a vnější rozměry 4180/1620/1340mm (díky kratším pružinám o 40mm nižší)
Největší rychlost stoupla až na 150km/h
Zrychlení z 0 na 100km/h se odehrálo za 16 vteřin