Škoda 130LR
nTechnicky se tyto vozy liší od sériových v ochranném rámu, naladění motoru, převodech, elektroinstalaci atd.
Motor je klasický čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec 1289 ccm OHV, podélně za zadní nápravou
Byl plněný dvěma dvojitými karburátory Weber, dosahoval výkonu až 95 kW a točivý moment až 175 N.m
Přes upravenou sériovou pětistupňovou převodovku a zesílenou spojku Sachs uděloval vozu maximální rychlost přes 160 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 8 sekund při celkové hmotnosti vozu 800 kg
Poprvé byl představen v roce 1984
Automobilů tohoto typu bylo postaveno cca 200 kusů nejen v rámci AZNP, ale podle tovární dokumentace si je stavěly i soutěžní týmy jiných organizací (Svazarm, Barum Otrokovice, JZD Slušovice atd.)
Tento typ byl původně určen pro skupinu B
Vozy se účastnily evropských i světových soutěží a velmi dobře se umisťovaly