Škoda 130RS 

nTyp 735

Motor měl obsah 1289 ccm, osmikanálovou hlavu válců, OHV, a postupnými úpravami dosahoval výkonu až 105 kW při 8500 ot/min (Felicia 1,6 GLX má 55kW při 4500 ot/min)

Kompresní poměr motoru o obsahu 1300 ccm dosahoval hodnoty 12:1 

Vůz dostal s rozšířenými blatníky bojovný charakter a budil zasloužený respekt

Podvozek dostal vynikající jízdní vlastnosti díky novým vlečným ramenům, která přešla do Š 180 RS, Š 200 RS a nakonec i do sériových vozů

Byla o něco blíže sériovému vozu, takže se jich dalo teoreticky vyrobit větší množství, potřebné pro homologaci

V továrně bylo postaveno sice jenom 36 kusů, ale homologaci dostala, ačkoli bylo potřeba kusů nejméně 1000

Mnoho dalších potom vyrobili automobiloví nadšenci