Škoda Fabia WRC

 

nŠkoda Fabia posloužila jako základ několika závodním automobilů pro rallye. Na základě první generace byl postaven vůz Kit Car a WRC

Automobilka pořádala v rámci Mistrovství České Republiky i vlastní Fabia Rallye Cup se shodnými vozy

Motor čtyřválcový přeplňovaný o objemu 1999 ccm, 20V, uložení vpředu napříč, typ rozvodu DOHC, pohon 4x4 

Maximální výkon / ot.: 300 koní při 5500 ot/min 

Maximální toč. moment / ot.: 600 Nm při 3000 ot/min 

6-ti stupňová převodovka 

Maximální rychlost: 210 km/h 

Zrychlení za 4,6 sekundy

Závodní verze WRC byla představena na Ženevském autosalonu v roce 2003.

Jednalo se o jeden z prvních vozů v kategorii, který měl systém řízení diferenciálů UNIC, který dokázal pohánět každé kolo zvlášť

K pohonu sloužil stejně jako u Octavie WRC přeplňovaný dvacetiventilový motor od Audi